LA FIRA PROFESSIONAL DE L'ALIMENTACIÓ
I LA GASTRONOMIA CATALANA

GRUP ÀPAT

Al Grup ÀPAT impulsem amb passió el producte de proximitat, connectant amb la terra i l’essència de les coses ben fetes. Cada projecte és un repte únic, que treballem amb esforç, dedicació i cura per assolir resultats excel·lents. Ens mou l’efectivitat i l’amor per l’alimentació, formant part d’un món que respecta i valora la cuina local. Junts, fem créixer la proximitat a cada plat.

Fira ÀPAT Barcelona

Des de 2015, la Fira ÀPAT Barcelona s’ha convertit en un esdeveniment de referència per a professionals i amants de l’alimentació catalana. És la principal fira dedicada a productors, distribuïdors i restauradors de proximitat, amb una oferta variada que inclou degustacions, tallers i oportunitats de negoci. Amb més de 6.000 assistents en la seva última edició i la participació de 100 productors, aquesta fira simbolitza el nostre compromís amb la promoció del producte local. Actualment, es celebra a la Farga de l’Hospitalet, un espai modern i accessible que garanteix una experiència immillorable.

Fira ÀPAT Tarragona a Costa Daurada i Terres de l’Ebre

La Fira ÀPAT Tarragona, llançada el 2021, adapta l’essència de la Fira ÀPAT a les necessitats i característiques del territori de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Amb la participació de 80 productors i una assistència de 4.000 persones, aquest esdeveniment posa en valor la riquesa gastronòmica d’una regió clau per al sector agroalimentari. Al 2025, traslladem la fira a Reus, un emplaçament ideal per ampliar la seva repercussió i continuar connectant productors locals amb el públic general i professional.

Fira ÀPAT Vallès a Sabadell

La Fira ÀPAT Vallès és una fira gastronòmica dedicada a la promoció del producte de proximitat i l’alimentació catalana. Celebrada a Sabadell, reuneix productors, distribuïdors i restauradors en un espai de trobada, degustació i oportunitats de negoci.

Impulsada per una fira amb trajectòria des del 2015 a Barcelona, l’edició del Vallès s’inicia l’any 2026, ampliant aquest esdeveniment de referència a un nou territori i reforçant el seu compromís amb la promoció del producte local.

Mediterranean Gluten Free Forum

El Mediterranean Gluten Free Forum és un esdeveniment innovador que des de 2023 que reuneix productors, distribuïdors i consumidors interessats en l’alimentació sense gluten. Amb el suport de l’Associació de Celíacs de Catalunya, aquesta fira única ofereix productes, conferències i activitats dirigides a promoure una alimentació saludable i accessible per a tothom. Celebrada anteriorment al Museu Marítim de Barcelona, l’edició més recent va comptar amb 70 expositors i 7.000 assistents, consolidant-se com un referent al sud d’Europa. Aquest any l’esdeveniment es realitzarà al Pabelló Tèxtil de Fira Barcelona on s’espera superar el número d’assistents totals de les anterior edicions.

El Gourmet Català

Fundat el 2014, El Gourmet Català és un portal web que promou els productes i receptes catalanes. Amb una comunitat activa de 50.000 seguidors a les xarxes socials i un excel·lent posicionament a Google, aquesta plataforma és clau per donar visibilitat als productors locals i alhora impulsar altres projectes de Grup ÀPAT. El portal inclou continguts com receptes tradicionals i modernes, notícies gastronòmiques i directori de productors, convertint-se en un punt de trobada per als amants de la gastronomia catalana.

Festí Fest

El Festí Fest és el nostre projecte més recent, que té com a objectiu crear un esdeveniment gastronòmic únic a Barcelona. Realitzada la seva primera edició el 2024, aquesta fira va comptar amb la participació de 50 productors i va atreure a més de 8.000 assistents. Gràcies a un acord estratègic amb el Diari ARA, aquesta iniciativa busca unir gastronomia i comunicació, oferint experiències interactives i activitats exclusives.

Science & Cooking World Congress

El Science & Cooking World Congress és un congrés internacional que explora la relació entre la ciència i la cuina. Amb més de 200 congressistes per edició i el suport de 30 delegacions a nivell mundial, aquest projecte s’ha consolidat com un dels esdeveniments amb més projecció internacional de Grup ÀPAT. El nostre objectiu és convertir aquest congrés en el “Mobile World Congress” de l’alimentació, atraient professionals i investigadors de tot el món a Barcelona per compartir coneixements i innovacions.

La Torre de Barcelona – Zona Alta

Des de 2009, La Torre de Barcelona – Zona Alta és una revista mensual dedicada a la cultura, societat, i actualitat de la zona alta de Barcelona. Amb una distribució de 20.000 exemplars mensuals a 1.000 establiments, aquesta publicació s’ha convertit en un referent per a residents i comerciants locals, oferint contingut de qualitat i proximitat.

FestTast Tortosa

El FestTast Tortosa és una fira gastronòmica de referència a les Terres de l’Ebre que promou el producte local i la riquesa culinària del territori. Amb una trajectòria consolidada i vuit edicions fins al 2024, reuneix productors, restauradors i empreses en un espai de trobada i degustació.

En aquest marc, hem organitzat i dinamitzat l’espai Gluten Free i Km0, destinat a destacar propostes saludables, sostenibles i adaptades a diferents necessitats alimentàries.

Expocítric Alcanar

Expocítric Alcanar és una fira agroalimentària i gastronòmica dedicada a la promoció del sector citrícola i del producte local d’Alcanar i les Terres de l’Ebre. 

Celebrada al novembre de 2025, aquesta va ser la primera edició de l’esdeveniment, que va convertir el municipi en un punt de trobada per a productors locals, tastos, showcookings i activitats relacionades amb el món dels cítrics.

Jornades Citrícoles d’Alcanar

Les Jornades Citrícoles d’Alcanar són una trobada professional dedicada al sector citrícola que se celebra anualment a Alcanar. S’han organitzat diverses edicions al llarg dels anys, i la més recent es va celebrar el 2025.

Aquest esdeveniment reuneix experts, tècnics, agricultors i professionals del sector per abordar temes clau com la sanitat vegetal, la producció sostenible i la innovació en el cultiu dels cítrics, combinant xerrades tècniques, debats i activitats.

Llançament de la marca ImpliCAT

El llançament de la marca ImpliCAT és una iniciativa impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de posar en valor i reconèixer productors, empreses i projectes agroalimentaris compromesos amb la sostenibilitat, la innovació i la contribució al territori català.

La marca actua com a segell de qualitat i vinculació amb el producte català i busca reforçar la visibilitat del sector dins i fora de Catalunya.

Formulari de contacte